One hand in the air for the big city ! - Reisverslag uit Kentwood, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu One hand in the air for the big city ! - Reisverslag uit Kentwood, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu

One hand in the air for the big city !

Blijf op de hoogte en volg Ronja

03 September 2012 | Verenigde Staten, Kentwood

Sorry, sorry, sorry voor dit veel te late verslag!

Ik ga hierin alleen maar vertellen over de reis naar de States en NY. En alvast een waarschuwing vooraf, hij wordt lang :)

31 juli was het dan eindelijk zover! Ik had zo lang gewacht op deze dag. Rustig ochtendje gehad en toen op naar het vliegveld, ik had de dagen ervoor al afscheid van iedereen genomen.
Bijna elke dag nog bij me lieve opa en oma geweest omdat ik uiteindelijk toch nog geen afscheid kon nemen. De beste baas van de wereld had me nog uit eten genomen en op me laatste werkdag kreeg ik een super lieve kaart met 60 dollar erin. Ik mis ze allemaal nog steeds elke dag <3

Ik had 2 koffers, (roze) die beide behoorlijk vol zaten. Ze waren te zwaar dus konden een paar dingen helaas niet mee.. Toen ik wilde inchecken zei de vrouw daar dat ik nog geen plek had op het vliegtuig. KLM boekt altijd teveel omdat sommige mensen niet komen opdagen. Niet echt het leukste nieuws wat je op dat moment kon krijgen. Als ik niet mee zou kunnen met dat vliegtuig dan kon ik later met een andere vlucht mee en zou ik compensatie krijgen. Gelukkig kon ik uiteindelijk wel mee met de goede vlucht, ookal vond ik het idee van een compensatie ook wel goed haha!

Toen was het tijd voor het afscheid, en ik moet nog steeds huilen als ik er aan denk. Mamma bex en ik alledrie huilen, alleen nicotje hield zich groot haha. Ik had de dag ervoor een tanning gedaan dus toen ik even later in de spiegel keek zag ik allemaal witte strepen van me tranen over me gezicht en hals.. geen wonder dat ik zo raar werd aangekeken. -_-

De vlucht duurde 7/8 uur ongeveer en na 3 uur had ik het wel gehad. Me boek was uit, ik kon het tv scherm niet goed zien en de vrouw en jongen naast me spraken een vreemde taal, en na een paar keer lief nar elkaar glimlachen wordt het ook weer beetje saai. Na wat als weken voelde eindelijk geland. Ik ging gelukkig snel door alle controles omdat de stewardess me had geholpen met de rare papieren in te vullen. Het waren vragen als, ben je een crimineel. Beetje onzinnig, want ik neem aan, al ben je een crimineel dat je niet gaat antwoorden JA.

Maargoed, en de man die me hielp was heel aardig en we waren gezellig aan het kletsen. En toen ging ik verder me koffers halen. Op vliegvelden in Europa kan je gewoon zo'n kar pakken en dat leek me wel handig want 2 koffers meezeulen en me volle handbagage en de overige spullen die niet meer in me tas paste zo mee te sjouwen was behoorlijk lastig. Dus ik treken en duwen bij zo'n kar, voor ongeveer 10 minuten, komt er uiteindelijk een jongen naar me toe, emm you have to pay for the strollers. Oh vandaaaaar. Toen ging ik als pakezel maar weer verder en stonden daar andere exchange student en Wout, de begeleider die ook op het Into kamp back in nederland er was. Dus ongeveer een half uur of langer gewacht op de andere exchange students die met dezelfde vlucht als ik waren gekomen, wat ik niet wist, want Into had gezegd dat ik alleen vloog maargoed. Ik begrijp uberhaubt niet waarom het voor hun zo lang duurde, maar ik had waarschijnlijk geluk gehad :)

Er waren 2 andere nederlanders op het kamp en ik trok veel met hun op. Bianca, mijn roommate en Remon. En uiteindelijk ook met een paar duitsers enzo bevriend geraakt. En Wout was onze begeleider en ook absoluut de leukste en beste!

Het hotel waar we zaten was niet echt heel goed, de bedden kraakte echt ontzettend en ik ga niet eens praten over de douches en wc's haha. Maar dat gaf allemaal niks want ik was wel mooi in NEW YORK. en we waren echt dichtbij central park, en het centrum. Nu ik er aan terug denk mis ik het zo erg. ik ben verliefd geworden op New York.

We hebben zoveel gezien in 4 dagen, zoveel gelopen in de hitte, maar het was het allemaal waard! Ook behoorlijk wat dollars weggegeven aan zwervers, maar mamma, mij kennende had al extra veel 1 dollars voor me gewisseld zodat ik die aan de zwervers kon geven haha.

Bij het park, bij de ingang van Statue of Liberty, waren 3 jongens een show aan het opvoeren. Ik werd natuurlijk verliefd op een van hun en Remon en Bianca wilde per se dat ik met ze op de foto ging, en heb nu nog steeds spijt dat ik dat niet deed :( Heb gelukkig wel een filmpje van ze gemaakt. hihi

Dankzij het kamp in NY had ik geen last van een jetlag, omdat ze je wakker houden tot 11 uur ongeveer en dan vroeg weer op en de hele dag lopen zodat je echt kapot ben als je in de avond moet slapen. Wat wel echt vervelend is, is de airco overal. Buiten is het snikheet maar binnen dan heel koud, waardoor je in hitte loopt en dan weer bevriest. Dusss ik werd een beetje ziek.

Niet heel leuk als je bij je gastgezin aankomt, en totaal niet lekker bent, en gewend aan lieve ouders die je verzorgen en een clown zus die dansjes opvoerd zodat je lacht en je gast moeder die zegt, ik doe niet aan ziek, dus als je je beroerd voelt neem je maar een pil, maar ik wil het niet zien of horen.
Allrightyyy, goed om te weten :p

Al met al was New York echt geweldig. Ik schrijf binnenkort een verhaal over hoe de maand hier in Kentwood, Michigan is vergaan.

Heel veel liefs en kusjes en knuffels
Ronja

  • 04 September 2012 - 23:59

    Karin:

    Ohh lilla Ronja min, fick ont i hjärtat när jag läste att din host mom"don't do sick". Ville packa min väska och åka till dig. Vad roligt du skriver och vad mycket du varit med om redan. Visste väl att alla 1 dollar biljetter skulle come in handy och att du skulle ge bort pengarna till alla hemlös i New York. Typiskt vår lilla tjej.
    Sköt om dig<3 Tusen pussar och kramar Mamma

  • 05 September 2012 - 00:01

    Lisa:

    Ponchhhh!!! Leuk om dit te lezen, ook al wist ik al van je KLM verhaal enzo. En Nicotje hield zich groot, maar ondertussen willen ze wel alles weten als ik met je skype! Wat ook al te lang niet is gebeurd! Waarom gingen we nu niet skypen? Nu moet ik naar bedje toe :( Maar dat van die dollars die je al mee had gekregen om aan zwervers te geven, geniaal. Dat is echt typisch voor jou, haha. En je schrijft leuk en ik ben echt benieuwd naar je filmpje van die jongens. Over leuke jongens, als Luke daar trouwens optreedt in Chicago of ergens in de buurt, ga je daar dan heen?! Oh dan mag je het niet vertellen aan mij, want dan ben ik jaloers op je :p Hoe was je eerste schooldag eigenlijk? AKA SNEL SKYPEN! XX liefs van lietjenu

  • 05 September 2012 - 00:01

    Lisa:

    Ponchhhh!!! Leuk om dit te lezen, ook al wist ik al van je KLM verhaal enzo. En Nicotje hield zich groot, maar ondertussen willen ze wel alles weten als ik met je skype! Wat ook al te lang niet is gebeurd! Waarom gingen we nu niet skypen? Nu moet ik naar bedje toe :( Maar dat van die dollars die je al mee had gekregen om aan zwervers te geven, geniaal. Dat is echt typisch voor jou, haha. En je schrijft leuk en ik ben echt benieuwd naar je filmpje van die jongens. Over leuke jongens, als Luke daar trouwens optreedt in Chicago of ergens in de buurt, ga je daar dan heen?! Oh dan mag je het niet vertellen aan mij, want dan ben ik jaloers op je :p Hoe was je eerste schooldag eigenlijk? AKA SNEL SKYPEN! XX liefs van lietjenu

  • 05 September 2012 - 00:01

    Lisa:

    Leuk, mijn bericht verschijnt nu 2 keer. Nouja nu heb je dus al 3 reacties in totaal :p

  • 06 September 2012 - 18:14

    Sandra :

    hoi Ronja leuk je verslag te lezen over de vlucht en NY weet niet meer hoeveel zwervers er waren?!Heb wel het idee dat jij dat allemaal heel erg is voor jou. Goed dat je allemaal dollars mee had. NU ga je inmiddels naar school, heel benieuwd. Veel plezier daar in het verre America. Groetjes van Jonas en Sandra

  • 07 September 2012 - 12:27

    Kirsten:

    Joeeee Ronnie! Leuk verhaal heb je ervan gemaakt! NY lijkt me zooooo vet, echt gaaf dat je der bent geweest :) Ik ben ook heel benieuwd hoe je het op school hebt, vast echt zo'n school als in films en series, zo zag het op youtube iedergeval wel uit. We gaan snel skypen en ik heb zin in je volgende verhaal haha xxxxxx

  • 08 September 2012 - 21:54

    Ome Jan:

    He Ronja,

    en dan ben je zomaar weg, wel spannend denk.

    Wat leuk dat je New York zo geweldig vindt, moet je echt als het kan nog eens of wat langer blijven that is the place to be! ik hoop dat je veel leert maar ook een hele gezellige tijd daar hebt bij je gastgezin
    het zou te gek zijn dat je iemand treft zoals rebecca deed en er nog een prachtig fotoalbum uit kwam rollen. Je snapt natuurlijk wel dat ik graag fotos zie van allerlei Heineken,Amstel of Buckler flessen of blikken hoe het er bij staat in de winkels of ander soort reclame een mooi of ludiek exemplaar wordt beloond!

    Jij helemaal 10.000 km weg en wij gaan met je vader 2 dagen wandelen helemaal naar de Duitse grens,
    zal hem wel een beetje opbeuren, hij mist je.


    hou je taai

    gr Ome Jan

  • 09 September 2012 - 10:46

    Annemarie Zwaan:

    Hoi Ronja.
    Heel leuk om jou verslag van NY te lezen.
    Van Bianca hebben we natuurlijk ook veel gehoord, maar het is ook leuk om jou belevenissen te lezen.
    Jou ervaring met de gastmoeder is ook weer heel anders, dan met die van Bianca.
    Zij kreeg toen ze daar zat. een ontsteking in haar kaak ( In Nederland had ze haar verstand kies laten trekken). Die moeder daar heeft heel wat dokterbezoekjes met haar afgelegd en was gelukkig heel zorgzaam.
    Volgens Bianca soms te, maar dat is toch veel beter dan hoe die van jou reageert.
    Heel veel plezier verder.
    gr Annemarie Zwaan

  • 09 September 2012 - 19:31

    Joost:

    Heeeee ronn!!! Echt superleuk om dit te lezen, dat had ik nog niet gedaan! Echt leuk dat NY zo coool was, ik had ook niet anders verwacht! Ik zag al je foto's op facebook langskomen van times square enzo, leuk zeg. We hadden het al gehoord van dat vliegtuig, gelukkig dat dat goed is gekomen. Verder hoop ik dat het leuk is in Michigan, heel veel plezier nog en groetjes (ook van Bono)! xxx jooost :D

  • 10 September 2012 - 16:07

    Je Leuke Zus:

    hahaha ohhh ron wat schrijf je leuk! zo grappig dit, je hebt weer echte ronja acties gehad lees ik alweer :D
    Ik ben zo ontzettend blij dat je weg bent bij die stomme mensen nu! Zo mag niemand mijn arme zieke zusje ooit nog behandelen :( snel skypen he!! dan hoor ik lekker nog meer details, want wil even weten hoe het nou op school is! kussssssssssssjes

  • 18 September 2012 - 10:56

    Anita:

    Ha Ronja,
    Wat leuk dat we je belevenissen kunnen volgen. Ik was benieuwd naar het vervolg, maar blijkbaar heb je het zo druk met alle belevenissen dat er geen tijd overblijft om ze op te schrijven.(ga ervanuit dat je niet heel ziek bent geworden!!) Wens je in ieder geval heel veel plezier, geniet van dit avontuur.
    Hartelijke groet,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronja

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13622

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Ghana :)

31 Juli 2012 - 01 Juli 2013

My high school dream year !

Landen bezocht: