Miles apart! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu Miles apart! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu

Miles apart!

Blijf op de hoogte en volg Ronja

05 April 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Hier dan eindelijk een blog over hoe het de afgelopen maanden in het koude Michigan is vergaan.

Geen idee waar ik moet beginnen, en me hersenen lijken ook niet echt te werken. Ik zit nu in het vliegtuig terug naar Grand Rapids vanaf Florida. Ik ging hier een weekje heen met me gastmoeder en zus. We waren daar samen met een andere familie, wat echt heel leuk was. Die andere familie bestond uit vader, moeder, zoon, dochter en opa en oma, en ze waren echt super lief en leuk dus dat maakte het weekje heel wat beter! We waren een paar keer naar het strand geweest, of bij het zwembad gelegen en naar een rescue aquarium geweest, waar ook een film is op genomen, dolphin tale. Want een dolfijn daar, die Winter heet was gered toen ze heel jong was en uiteindelijk moest haar vin, staart worden geamputeerd, en ze heeft leren zwemmen met een nep vin en zonder. Dus het is heel bijzonder, en het was leuk om te zien! Ook waren we naar een stadje in de buurt geweest, waar je aligators kon vasthouden, voeren en bekijken. Degene die ik vasthield heette French fry, en ik heb hem ook een kus op de mond gegeven haha. Ik was echt doodsbang, want je kon de tanden zien, ook al was hij wel vastgebonden met ze bek. Dus de foto is niet heel goed eruit gekomen maargoed haha . Overal was het een lekker relaxt weekje, en ik kreeg weer me kleurtje die ik in Hawaii had opgebouwt terug :)

Verder gaat het leven hier nu gewoon ze gangetje, en is alles wel normaal geworden. Ik krijg ook steeds meer zin om naar huis te gaan, ook al geniet ik ook nog van alles. Ik heb nu een leuke groep vrienden, en maak ook nieuwe vrienden elke dag op school. Mijn laatste trimester is nu ingegaan, en ik heb nu de 5 nieuwe vakken.

1st hour: Civics, mijn leraar is nieuw dit jaar, en ik had hem ook voor criminal law first tri, en hij is wel goede leraar ook al irriteert hij me wel een beetje, en dat weet ie dus hij doet het nu ook expres, en moet altijd mij hebben haha! Maar we hebben altijd leuke discussies en hij toont veel interesse, dus dat is heel leuk. Het verbaasd me af en toe ook hoeveel meer ik weet over het Amerikaanse bestuur enzo voorgeleken met sommige klasgeoten van me, maarja Amerikanen zijn dan ook niet bekend om hun slimheid.. no offence.

2nd hour: German 4B, zelfde als me vorige tri, en nog steeds heel leuk! Ik heb een beetje een moeilijke de afgelopen maanden, en ik kan altijd met haar praten, dus dat helpt gelukkig.

3rd hour: Fabrics & Design. We leren hier om te naaien op een naaimachine. Het gaat gelukkig nu wel goed, maar in het begin dacht ik echt van nee dit wordt niks. De eerste keer dat we op de naaimachine gingen was echt een drama. We hebben allemaal onze eigen, en de lerares zei van ja stel je voor aan je machine, wordt vrienden. Nou allemaal gedaan. Maar mijn machine werkte echt niet mee, en we werkten eerst op papier, en het hele papier scheurde de hele tijd. Dus toen de lerares kwam om te helpen, zei ik ook van yeah i dont think this is working, the machine and I are defenetily not friends.. Maar nu gaat het gelukkig goed 

4th hour: Lifelong Wellness, we doen yoga, pilates enzo. Of dat is het idee, maar tot nu toe hebben we beetje in de gymzaal gezeten en niet veel gedaan. Volgens mij is deze klas ook voor mensen met absoluut geen conditie of wat dan ook. We moesten een halve mile rennen, dus 800 meter ongeveer, 5 rondjes om een veld, nja dat is dus echt niks, maar sommige konden maar een half rondje rennen en liepen de andere 4,5 en vielen bijna flauw op het einde. En toen we pilates gingen doen, het was echt het makkelijkste wat ik ooit heb gedaan en de volgende dag kwamen sommige met spierpijn de les binnen, ik begrijp het nog steeds niet, maargoed.

5th hour: English 12B, zelfde leraar als me eerste uur. Lucky me haha! Nee ik vind het wel interessant, en we leren echt best wel veel dus daar ben ik wel blij om!

Wat doe ik nog meer… hm ik ben vaak bij vrienden en dat is altijd heel gezellig, en in het weekend ben ik nu vaak in een dorp in de buurt. Mijn vorige gastmoeder had een broer, en die had een vriendin, Jane, en heeft 4 zonen, en 2 nichten van haar wonen ook bij haar in huis. Dus daar ben ik nu best wel vaak, het is altijd heel gezellig en we doen spelletjes, kampvuren, gewoon gezellig met ze alle zijn en we gingen een keer rollerblading, in zo’n typisch Amerikaanse discohal, heel leuk en een paar weken geleden ging ik met de zonen met een geweer schieten! Het was echt heel vet, de eerste keer schrok ik zo erg van de knal dat ik keihard gilde, behoorlijk genant, maar daarna was het echt leuk, en het voelde best wel cool haha. En de afgelopen maanden is het niet heel leuk geweest bij mijn gasgezin thuis, dus ik ben heel erg dankbaar dat ik altijd naar Jane kan in het weekend. Toch nog iets goeds van me vorige gastgezin haha.

Ik kan niet echt diep ingaan op details waarom het niet zo leuk is geweest de afgelopen maanden, maar misschien wel in me volgende verhaal. Ik skype nu elke week met me ouders en bex, en dat helpt gelukkig heel erg, en soms skype ik ook met lisa en dan verschijnen de andere Nussy’s ook nog even, en dat vrolijkt me ook altijd op! Dus heel erg bedankt!! Ook kan ik altijd praten met me vrienden en familie op whatsapp, thank god voor whatsapp haha, en daar ben ik ook heel blij mee, ik waardeer julie allemaal heeeeeel erg! <3 Ik kan niet geloven dat ik eerst zei nee, ik ga maar 1 keer in de maand skypen en krijg vast geen heimwee. Wat was ik naief.

Verder gaat alles wel heel goed hoor, het gaat goed op school, ben blij met me vrienden en alles, heb leuke reizen gemaakt dus dat maakt het allemaal weer stukken beter.

Over 48 dagen heb ik mijn Graduation, ik heb een paar weken geleden met Gap & Gown gekregen, de meisjes dragen rooden de jongens zwart. Ik heb er echt heel veel zin in, en Prom komt ook steeds meer in de buurt. En daarna ga ik naar LA, dus heb veel leuke dingen om naar uit te kijken, en voor ik het weet ben ik weer thuis, dus ik ga nog maar even heerlijk genieten van mijn laatste 2 maanden.

Ik ben vast heel veel vergeten, en als er dingen zijn die jullie willen weten dan hoor ik het graag! Bedankt voor de reacties voor me Hawaii blog, heel lief!

Dikke kus Ronja



  • 07 April 2013 - 10:59

    Petra:

    Hallo jarige job,

    Gefeliciteerd met je verjaardag. Ga je het in je gastgezin en met al die vrienden die je hebt ook vieren?
    Ik heb je verhaal gelezen en je maakt toch maar een hoop mee, leuke, mooie en ook minder leuke dingen. Ronja je bent heel sociaal dat is mooi en blijf ook goed uit kijken hoor!
    Geniet nog maar lekker. wel weer wennen voor je dat je weer op school zit . maar dat mag ook wel weer hoor na al die mooie reisjes. Veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    dikke kus van Petra

  • 07 April 2013 - 21:20

    Ineke En Bert Van Der Eng:

    Lieve Ronja, een jaar ouder geworden in Amerika, dat moet wel anders dan anders voelen.
    Het zal vreemd zijn zonder je familieleden om je heen, ik hoop dat je wel in het zonnetje wordt gezet door je gastfamilie en vrienden. Die zijn er genoeg, zo in de reisverslagen te lezen. Je ontmoet veel mensen, ziet en hoort veel en ontdekt de wereld daar in veel facetten.Ook ontplooi je je als een soort Florence Nightingal op het sociale vlak, dat is in je te waarderen, je ouders kunnen trots op je zijn. Je komt er zo ook achter dat als je een vinger uitsteekt, men vaak je hele hand pakt. Allemaal leermomenten waar je weer mee verder kunt. Jammer dat het de laatste tijd niet zo lekker loopt in je gastgezin, misschien moeten jullie eens goed tegen elkaar uit spreken wat er aan schort, soms zijn het maar peanuts, die langzaamaan walnoten worden. Je hebt nog een paar maanden te gaan en het zou jammer zijn als die zwaar worden door dit soort dingen. Je hart luchten wederzijds kan de lucht weer klaren.
    Probeer er in elk geval de mooie en goede zaken uit te halen, want die blijven je het meest bij.

    Het was vandaag de eerste mooie lentedag vandaag hier in Nederland en dat werd tijd, de natuur loopt weken achter en alle bloemen-en bollenevenementen in de regio zijn een paar weken opgeschort omdat er nog geen kleurenpracht valt te zien.
    Pasen hebben we als vanouds met de familie gevierd, deze keer met een paasvuur en Gluhwijn tijdens het eieren zoeken. Had ook wel weer wat, maar we zijn de handschoenen en mutsen zat!
    O ja we hebben je "zwager" ook mogen begroeten. leuke jongen, en Rebecka zag er erg gelukkig uit naast hem.

    Nu Ronja geniet van de komende tijd daar, we gunnen je nog een goede tijd!
    Groet,
    Ineke, ook namens Bert (net aan de telefoon gehad vanuit Zwitserland voor zaken)

  • 21 Mei 2013 - 22:57

    Lisa:

    loved to skype with you ronnie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronja

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 13617

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Ghana :)

31 Juli 2012 - 01 Juli 2013

My high school dream year !

Landen bezocht: