Just hang loose, just have fun * - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu Just hang loose, just have fun * - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu

Just hang loose, just have fun *

Door: Ronja Elisabet Kuijs

Blijf op de hoogte en volg Ronja

18 Maart 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Just hang loose, just have fun, sipping on a drink, lying in the sun, don’t try to fight it, there ain’t no use. Cause when you’re in Hawaii you should just hang loose <3

Sorry voor mijn veel te late nieuwe verhaal. Het lijkt wel alsof ik elk verhaal zo begin, maargoed. Dit verhaal is helemaal gefocused op mijn geweldige, super leuke reis naar Hawaii. Vandaar ook het leuke liedje hierboven, die zongen we vaak in Hawaii. Het is ook een groet dat iedereen in Hawaii doet, waar alleen je pink en duim omhoog zijn en je dan met je hand schud, ik had er ook een henna tattoo van genomen, met hang loose erboven. :)

Hopelijk komt er volgende week een verhaal met hoe het leven in het altijd ‘warme’ Michigan zich vergaat haha.

Het weekend voordat ik naar Hawaii ging, was mijn gastfamilie naar Chicago gegaan voor volleybal van me gastzus, dus ik bleef bij een vriendin slapen die zondag avond zodat zij mij naar het vliegveld kon brengen. Ik was erg nerveus, en had veel te veel gepakt, zoals gewoonlijk. Mamma whatsappte mij gelukkig nog een lijst met dingen die ik mij moest herinneren. Toen maandag 18 februari naar het vliegtuig in de ochtend en gelukkig was daar een meisje uit Mexico die ook naar Hawaii ging voor de Exchange Student reis. Godzijdank dat wij samen reisden, want het was een lange saaie reis geweest om in mijn eentje te doen.

Om 13.00 uur vertrok ons vliegtuig naar Minneapolis, en die duurde 3 uur ongeveer. Toen daar wat gegeten en een uurtje gewacht en verder gevlogen naar LAX, die 5 uur duurde. We vlogen over de Grand Canyon en het was echt ontzettend mooi!! Er zat een heel aardig vrouwtje naast me ze was heel lief en bood me om de minuut snoepjes of andere dingen aan. Toen we over Los Angeles vlogen zag je allemaal grote huizen met zwembaden en het Hollywood sign!! Toen we het vliegtuig uitstapte voelde het lekker warm, in tegenstelling tot de sneeuw en ijs in Michigan. Ons vliegtuig was vertraagd dus we hadden niet veel tijd om naar onze vlucht naar Honolulu te gaan. Bij de gate naast ons, waar we waren uitgestapt stond Honolulu, dus Stace en ik stonden daar 5 minuten te wachten, totdat we zagen dat het een hele andere tijd was, dus wij vragen aan de balie, emm gaat deze nu naar Honolulu? Nee kregen we als antwoord, die is bij een gate verderop, en hij vertrekt zo. Dus wij rennen en helaas ging de vloer naar beneden, dus ik met mijn uggs aan en zware tas viel heel hard voorover, languit op de vloer, en toen ik achterom keek zag ik dat ook Stace was gevallen en huilend van het lachen bleven we daar nog paar minuten zitten, tot we ons realiseerden dat we toch echt verder moesten. Gelukkig hadden we het vliegtuig wel gehaald. Toen weer een reis van 6 uur gehad, en uiteindelijk om 10 uur s’avonds als de allerlaatste aangekomen bij Honolulu Airport. Helaas was mijn koffer alleen niet aangekomen :( Maar die kreeg ik gelukkig de volgende dag. Honolulu airport was echt heel mooi, en het was zo lekker warm en ik was op slag verliefd.

Er was al een andere kleine groep die op ons stonden te wachten dus het was meteen al gezellig onderweg naar het hotel, waar de 45 andere studenten er al waren. Het hotel was leuk en je deelde een kamer met 3 andere meiden, of jongens als je een jongen was. Ik deelde een kamer met Paula, van Noorwegen en Ida en Julie van Denemarken. Wij gingen om met een andere kamer met Heidi, en Aasa van Noorwegen, en Irlanda van Spanje en Vanessa van Mexico. Gezellig internationaal dus, ik mis ze nu nog steeds heel erg <3

De volgende dag stonden we vroeg op en gingen we met een schoolbus over het eiland touren, we gingen onder andere naar een Macademia Nut farm, waar je alles mocht proeven, erg lekker. Ik had ook uit een kokosnoot gedronken, helaas wat minder lekker. Daarna gingen we verder naar een strand, echt heel mooi! Het was bij een hotel waar de film "Forgetting Sarah Marshall" is opgenomen en beroemdheden zoals Jennifer Aniston een bungalow hebben. Dus lekker gezwommen en in de zon gelegen. Daarna gingen we geschaafd ijs eten bij de favoriete plek van Obama, het was superlekker!! Ik deelde met Vanessa een rainbow, met vanilleijs onder het geschaafde ijs. Toen gingen we nog naar een ander strand waar schildpadden hun eieren leggen, en nog een ander strand, dat laatste strand is heel beroemd bij surfers, en er worden wedstrijden gehouden en is ook in veel films te zien. Heel gaaf dus! Daarna gingen we naar een pinapplefarm, waar we ananas ijs met ananas en cocosnoot hadden gegeten. Ook was er een souvenirshop waar ik een leuke souvenir voor pappa had ’gekocht’. Gekocht staat tussen aanhalingstekens omdat ik per ongeluk was vergeten te betalen.. Ik had het gepakt, en toen gingen we ijs halen en daarna naar buiten foto’s maken en toen moesten we ons haasten naar de bus, en toen ik later in me tas keek zag ik dat ik pappa’s souveniertje ook nog had. Oeps.

In de avonden hadden we vrije tijd, en gingen we daar rondlopen en dingen bezichtigen, alle winkels waren nog open en het was echt super gezellig en fijn om in jurkjes en rokjes en broekjes te lopen, en slippers en sandaaltjes en dat je vrij kon rondlopen zonder eerst met de auto ergens heen te gaan. En we waren het er ook allemaal overeens hoe fijn het was om even niet met Amerikanen te zijn haha. En iedereen in Hawaii is ook gewoon zo ontzettend aardig.

Dag 2 gingen we naar Waikiki beach om te leren surfen. Voor 25 dollar mochten we een uurtje surfen met een leraar. Het ging verrassend genoeg echt heel goed, en het gevoel van surfen, om op een plank te staan en door de golfen te vliegen , het was geweldig! Wij mochten ook voor 5 dollar een board voor een uur huren, maar dan dus zonder leraar en het helaas ging het toen stukken minder. Ik kreeg een board in mijn zij toen ik van mijn eigen board afviel, erg pijnlijk. Stootte daarna hard me hoofd tegen mijn board, mijn voet tegen een rots op de bodem, en er was een klein jongetje van 8 die steeds in mijn buurt bleef en me uitlachte en steeds riep dat hij beter was dan mij, en helaas was hij dat ook echt. Maar ik gaf niet op en uiteindelijk lukte het me wel :D Ik had steeds ook binnenpretjes want ik moest denken aan hoe leuk het zou zijn geweest als pappa, mamma en becky ook mee hadden gesurft, en ik zag voor me hoe pappa dan zou proberen te surfen en ik zag hem al vallen, en ons allemaal schaterlachen en het was echt heel grappig in mijn gedachtes.. Sorry Nicatje, je bent vast heel goed in surfen!!! <3

- Ik realiseer me nu dat dit verhaal al best wel lang is, dus ik zal maar niet elke dag zo uitgebreid vertellen.. het was gewoon zo leuk haha!!

We gingen ook snorkelen vroeg in de ochtend bij Ohana Bay, oef wat was dat mooi, wel heel koud, maar mooi! Ik had een onderwater camera gekocht, dus maakte ook veel mooie foto’s. Op de heenweg moesten we een halfuurtje rijden in een busje waar 12 mensen in pasten. Ik dacht dat ik gezellig een praatje met de man die ons reedt zou maken, nou niet dus. Hij vertelde over hoe in Hawaii er de meeste auto ongelukken gebeuren, en dat je voorzichtig moet zijn als je de straat over loopt want auto’s stoppen niet. En hoe hij een aggressieve driver is, en ook in de gevangenis is geweest omdat hij iemand in elkaar had geslagen. En dat hij een ongeluk had op zijn moter, en door de klap zijn oog er uit was geschoten en nu heeft hij een nieuw ook, en hij is nog herstellend met zijn lichaam. Ik voel me al vaak niet veilig in auto’s hier in Amerika maar dit was toch echt het toppunt. Ik kon de grond wel kussen toen we veilig aankwamen haha. Sorry mamma, hoop niet dat ik je nu bezorgt heb gemaakt!

We gingen 2 dagen daarna ook met een boot verder het water in bij Waikiki beach en toen gingen we snorkelen met schildpadden, en wat zijn ze mooooi! En groot en schattig. Ik had er een stuk of 10 gezien! Ik was erg trots op mezelf dat ik dit allemaal deed, want de angst voor haaien bleef er, en je moest ook altijd met een buddy zijn, en zodra ik Irlanda niet meer zag raakte ik helemaal in paniek.
We gingen ook een berg opwandelen, het uitzicht was zoooo mooi! Het was 7 uur s’ochtends en blauwe lucht, de zon, uitkijkend op het water en Honolulu. Ik zal het nooit vergeten !

Op een van de laatste avonden gingen we met een feestbus naar een Hawaiaanse show. Het was heel gezellig in de bus, en het meisje dat ons begeleidde was heel grappig en lief, zoals alle Hawaiaanse mensen. Het was op een strand, met een lopend buffet en ook andere groepen mensen. Er was een show wat je echt verwacht bij Hawaii zeg maar, een man die met vuur dingen deed, meiden die dansden, op zo’n speciale manier met hun heupen, en ze waren zoooo mooi! En hun haar. Oef ik was jaloers. En de mannen deden ook dansjes. En ze zongen. Wij gasten mochten ook op het podium komen om een dansje te leren, de vrouwen dan en ik kwam natuurlijk vooraan te staan, en de man die de microfoon had en het presenteerde kwam natuurlijk naar mij toe om mij vragen te stellen. Knalrood kreeg ik er gelukkig wel wat normale dingen uitgestamelt haha. Het was een hele gezellig avond, en het dansen ging nog best goed gelukkig!

Verder hebben we gewoon lekker op het strand gelegen, gezwommen, genoten, ijs gegeten, geshopt, leuke surfjongens bekeken en een geweldige gezellige tijd gehad <3

Toen de maandag erop afscheid genomen, en emotioneel mens dat ik hier in Amerika ben geworden moest ik huilen toen ik afscheid nam van me lieve vriendjes en vriendinnetjes. Een lange reis van 17 uur terug naar Michigan samen met Stace gelukkig. De stemming was verdrietig, we wilden allebei niet terug. Zij had in Hawaii haar 3 best vriendinnen uit Mexico, die ook exchange students hier zijn weer gezien, maar helaas waren ze gesnapt met alcohol, en ze zouden als ze weer terug waren bij hun gastgezin te horen krijgen of ze naar huis warden gestuurd of niet, dus Stace was natuurlijk behoorlijk zenuwachtig. En helaas is ze ook naar huis gestuurd.. dus dat is wel jammer! Maarja het was ook niet heel slim om alcohol te drinken. Ook al zijn ze er nog wel goed vanaf gekomen, want een van de begeleiders had security van het hotel gebeld, en die de politie, en ze hadden de gevangenis in kunnen gaan voor underage drinking.

Nou dit was het wel zo’n beetje, voor degene die het hele verhaal hebben afgelezen, ik ben trots! En sorry dat het zo lang is, ook al had ik nog veel meer kunnen schrijven haha.
Bedankt voor de reacties op mijn andere verhalen, het maakt me altijd blij om te lezen, en het is leuk om te weten wie mijn blog leest. So keep it up :)

Aloha, Ronja

  • 18 Maart 2013 - 10:17

    Robin :

    Wow Ronnie, super dat jij het zo geweldig hebt gehad. Kan me voorstellen dat je onwijs verdrietig was toen je weg ging uit Hawaii. Altijd leuk om je verhalen te lezen ! Keep em coming!! X

  • 18 Maart 2013 - 11:34

    Kirsten:

    Aah superleuk om weer een verhaal van je te lezen! Ik moet ook maar een keer naar hawaii merk ik al :) hahaha zon kokosnoot heb ik ook geprobeerd, je denkt aah super chill met zo'n kokosnootje lekker op een wit strandje met 40 graden maar die kokosnoot was echt te smerig!! En superleuk dat je nu een beetje kan surfen, kan je straks lekker op de castricumse golven crossen haha. Heeel veel plezier en spreek je snel!! X

  • 18 Maart 2013 - 11:59

    Marlies:

    Dat klinkt als de ideale vakantie!
    Groeten, Marlies

  • 18 Maart 2013 - 21:29

    Nienke:

    wauwwwwww ronnie het kinkt echt geweldig ! Ik moet toegeven ik heb kei hard moeten lachen om je klungelige acties, maar daar ben je nou echt ronja voor he. Ik vind het fijn dat je het zo leuk heb gehad en ik kan niet wachten totdat ik me kleine ronnie ponnie poepchinees weer kan zien en dood knuffelen

  • 19 Maart 2013 - 00:10

    Mamma:

    Oh, vad härligt det låter!
    Önskar att hade varit där med dig.
    Hade jättegärna beundrat fina surftalanger på riktigt.
    Hihi
    Vilken överraskning imorse när jag såg att skrivit en ny berättelse.
    Alltid lika roligt att läsa om dina äventyr over there❤
    Puss på dig hjärtat mitt
    Glöm inte

  • 20 Maart 2013 - 21:04

    Petra:

    Hallo Ronja,

    Leuk en fijn om weer wat van je te lezen. Je hebt zeker een mooie en gezellige tijd gehad op Hawaï. Zo hou je wel geld over als je gratis!!! souvenirs mee neemt. Hou jij je maar bij non alcholische drankjes hoor want dan kun je nog een tijdje blijven. Ronja geniet nog maar fijn en schrijf maar weer snel. Het zijn leuKje verhalen. Dikke kus van Petra

  • 20 Maart 2013 - 22:55

    Joost:

    Heeeee Ron,ik had al wat dingen gehoord, maar superleuk om het zo uitgebreid terug te lezen, en helemaal niet stom om 'zoveel' te lezen, juist leuk om dat allemaal te horen! (en geeft wat afleiding van de tentamens en om ook weg te dromen in hawai, wat geweldig moet zijn!) Ook vet grappig van dat souvenirtje en natuurlijk je gedachten over nico op een surfplank! En ja je moet idd wat korst al zegt je surfskills maar tonen in Castricum! Tot gauw weer!!!!! xxxxx

  • 22 Maart 2013 - 22:48

    Ome Jan:

    He Ronja,

    wat geweldig even een tripje naar Hawai, ik dacht dat je er met je gastfamilie was, maar het was met "soortgenoten" nog leuker dus, ik zie hoor en lees alleen maar meisjes collegas, er moeten toch ook wel wat jongens bij zijn. ik zal het doorsturen naar joost, niek daan en marije, niek zou zo heen gaan om te surfen.
    als je weer terug bent moet je een keer met niek het koude noordzee water in , ongeveer 4 graden.
    wat een straf zeg even wat drinken en je moet naar huis, kijk je nog wel uit naar heineken dingen op zijn minst een foto als je er verder niet aan mag komen. maar goed blijf er nog maar even af dus and then I go and spoil it all by doing something stupid like .....drinking alcohol. pas goed op jezelf , leer veel maar geniet vooral.

    gr Ome Jan

  • 23 Maart 2013 - 01:08

    Jasmin:

    Aaaahhh ronn het klinkt geweldig allemaaal! En wat gaaf dat je nu een beetje kan surfen. Super chill die stranden en het lekkere weer daar. Wordt in Michigan vast binnenkort ook wel lekker weer! Ik vind het juist leuk om zoveel te lezen !! Spreeek je nog xxxxxx

  • 24 Maart 2013 - 18:07

    Rebecka:

    Ronnieeee hahahahahaha ik ga weer helemaal stuk om je verhaal, as usual. Je hebt je Hawaii trip echt super beschreven. Heb het gevoel er zelf bij te zijn geweest, heel leuk! In spanje gaan we echt surfen met z'n vieren, hopelijk wordt jou beschreven scenario met papje dan werkelijkheid hahaha. Ik ben nog steeds zo jaloers op je dat je naar Hawaii bent geweest en het klinkt allemaal zo heerlijk en geweldig, krijg een beetje een winterdipje van je verhaal nu :(
    Ik ga je nu whatsappen met wat uitgebreidere reacties en je even flink uitlachen om je klunzige val, typisch ronja weer <3
    MISS YOUUUUU, LOVE YOUUUUU

  • 26 Maart 2013 - 08:49

    Sandra:

    Hoi Ronja, wat moet dat heerlijk zijn dat HawaÏ, zeker als je bedenkt dat het hier net Siberië is, wintermuts op, sjaal voor je mond etc etc.
    Het verhaal is ontzettend leuk om te lezen en ook niet te lang. Ook de foto's zijn mooi en het ziet er erg gezellig uit zo met elkaar.
    tot horens en groetjes ook van Jonas ,
    Sandra

  • 26 Maart 2013 - 15:48

    Eefke:

    Hoi Ronja,Wat een leuk verhaal en heerlijk om te lezen hoe je geniet.
    Ik vind wel dat je mijn broer onderschat volgens mij is hij heel handig op de surfplank!!!!
    Alleen lastig dat afscheid van de leuke meiden maar er komen telkens weer nieuwe denk ik.
    Het weekend is het hier Pasen.Alvast een fijne verjaardag en tot in de zomer.
    XXX Eef.

  • 01 April 2013 - 11:18

    Mormor:

    Hej lilla sötnos
    Det var en väldigt rolig berättelse du skrivit om Hawaii.
    Det var mycket du hann med att göra, kul.

    Puss och kram mormor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronja

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 13614

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Ghana :)

31 Juli 2012 - 01 Juli 2013

My high school dream year !

Landen bezocht: