Time heals almost everything, give time some time - Reisverslag uit Kentwood, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu Time heals almost everything, give time some time - Reisverslag uit Kentwood, Verenigde Staten van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu

Time heals almost everything, give time some time

Blijf op de hoogte en volg Ronja

23 September 2012 | Verenigde Staten, Kentwood

HOIII

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat ik eindelijk een nieuw verhaal over alles wat ik in deze bijna twee maanden durende tijd heb meegemaakt.

Ik wilde alles eerst op een rijtje hebben voordat ik een leuk verhaal kon schrijven. & het is allemaal heel druk!

Wat ik al vertelde in me vorige blog was dat ik niet echt een goede eerste indruk had van me gastfamilie. Hoe meer tijd ik daar besteedde, hoe erger het werd. Ik voelde me zo rot en ik mistte thuis ontzettend. De eerste keer dat ik skypete met me familie was de eerste week. Meteen toen ik ze zag begon ik zo hard te huilen, en ik huil echt bijna nooit. Toen kwamen me nichtje, neefje, tante en oma ook nog en werd het nog erger. Maar de 2e en 3e keer skypen ging veel veel beter en zondag ook nog met Joost, Lie en Kirsten geskypt, wat ook echt zo leuk was. Ookal moet ik nu wel al meer nadenken wanneer ik wat wil schrijven of zeggen in het Nederlands en me Zweeds gaat ook steeds meer naar beneden..

Gelukkig begon volleybal na de eerste week en wow wat was dat een redding! Mijn team en Coach zijn echt geweldig en heb volgens mij nog nooit zo gezweet in me leven als met volleybal training haha! Ook hielp het dat de broer van me hostmoeder een Nederlandse exchange student, Jesse, in huis nam. Doug, de broer heeft ook een zoon Dillon van mijn leeftijd dus gelukkig had ik hun! & de familie van Doug’s vriendin, die echt heel lief en aardig en welkomend zijn.

Sinds anderhalve week woon ik nu bij een vriendin van volleybal Jenna, en haar moeder Judy. Ik kan niet teveel ingaan op detail waarom het niet goed ging bij me vorige gastgezin op deze site, maar my parentos willen sommige vast wel informeren! 

Nu is alles echt super, ik geniet nog steeds ontzettend van volleybal en school wordt ook steeds beter. De eerste week raakte ik behoorlijk verdwaald want jemig wat is de school groot. En er zijn ook zoveel mensen en heel veel mensen kennen elkaar niet eens, laat staan dat het hun uitmaakt dat je een exchange student bent. Maar gelukkig zijn er ook heel veel aardige mensen. Dat valt me echt op, iedereen, behalve me vorige gastgezin is zo aardig!

Dit eerste trimester heb ik de vakken:
1. Criminal Law
2. Public Speaking (Vreselijk!!!!!!)
3. Forensic Science
4. English 12
5. Us History (Waar ik een 92% en 100 % op me tests heb gescoord. Ben erg trots.)
De lessen duren 73 minuten. Jep echt waar! Elke dag is hetzelfde van 7.34 tot 2.35 en daarna trainen van 3 tot 5.30 of 6 uur. Klinkt heel saai, maar het is echt super!



Ik neem me eigen lunch mee naar school want de lunch op school is niet echt het beste eten haha! Sowieso is er hier echt teveel fastfood, en zoveeeel vrouwen drinken diet coke. Niet normaal!

Ik ben paar dagen geleden begonnen met het schrijven van deze blog maar kon niet verdergaan. Dus nu is er natuurlijk nog meer te vertellen.

Deze week was spirit week, dus dat betekent dat iedereen verkleed moet op verschillende dagen.
Maandag: Collegedag, dus gewoon jeans en een sweatshirt met een college erop. Ik had ook een rugzak voor het eerst in jaren, het voelde best wel raar om in een sweatshirt en rugzak op school te lopen, wel heel comfortable though!
Voor het eerst ook geen kou geleden, Amerikanen houden van airco!
Dinsdag: Flanel day.
Woensdag: Student/teacher day, dus student is verkleed als leraar en andersom.
Donderdag: Western day.
Vrijdag: Spiritday, dus de kleuren van je school. In dit geval rood en zwart.

Woensdag was een late start day, wat heel heel fijn was! Dus ik ging ontbijten bij Panera, (Me favorite lunch cafe, het herinnerd me aan Zweden <3) met Jenna en een vriendin van haar. Het was heel gezellig! De lessen duurde nu ook niet zo lang. Vrijdag waren de lessen ook korter omdat de pep assembly om half 1 begon. WOW! Het was heel leuk om mee te maken en stond met een andere exchange student met open mond te kijken haha! En toen in de avond de homecoming footballgame maar het regende heel hard en ze waren aan het verliezen dus Jenna en ik gingen naar huis en keken een film, lekker warm op de bank!

Gister wat de homecoming dance. Dus overdag nog de laatste dingetjes geregeld, in de ochtend mani’s en pedi’s met Jenna en Rory. En toen overdag klaarmaken, en Jenna deed me haar. Ik had vrijdag extensions gekocht. Pretty!!
Toen gingen we uit eten bij Koby, een japans restaurant en het was echt geweldig. Ze koken dan voor je waar je zit. En onze kok was echt hilarisch en het eten was zo lekker. Ik had naar Japan moeten gaan haha, want het amerikaanse fastfood begint vervelend te worden.

Daarna gingen we naar paar andere vrienden en nog meer foto’s maken. Toen gingen zij eten en gingen wij ergens anders foto’s maken. Americans love their pictures. Damn. Heel fijn voor iemand die absoluut niet van foto’s maken houdt. Ook al begin het steeds leuker te vinden haha! De dance zelf was ook echt heel leuk! Amerikanen dansen echt behoorlijk sletterig haha. Dus ik voelde me een beetje ongemakkelijk. Maar wel gedanst verder. Maar voor het meeste gewoon veel met mensen gezellig gepraat. En daarna met 2 vriendinnen en Jenna in onze pyjama thuis gezeten in onze eigen afterparty haha!

Nu moet ik verder aan me huiswerk, ik moet een speech maken voor public speaking (bleughhh) over een onderwerp en ik koos nederland. Dusss wish me luck 

big hug x x x

  • 23 September 2012 - 19:22

    Lie ;D:

    Hi Ponchhhhhie, wat een super leuke blog weer om te lezen, je maakt zoveel mee. Ondanks dat we hadden geskypt lees ik toch weer behoorlijk veel nieuwe info. Echt super grappig van die spiritweek, dat klinkt zo typisch Amerikaans om mensen te gaan zeggen wat ze aan moeten doen :p En leuk van je extentions, ik ben echt benieuwd hoe je er uit ziet, en JA wen er maar aan om veel foto's te moeten maken van jezelf want dat heb je ook nog beloofd! Met je geweldige jurk en ook dus van die parties. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij de vak 'Forensic Science'? En vet raar van die 73 min, heeft dat te maken met dat je bijv. 2 min overgang hebt naar je andere class ofzo? Oja en voor je speech kan je best die website gebruiken ter inspiratie die ik je al eerder stuurde; stuffdutchpeoplelike.com :D MUCHO LOVE ps. ik vind het jammer dat je morgen niet bij onze verjaardag kan zijn :( skype soon to you though! xx

  • 23 September 2012 - 19:23

    Lie Again:

    Ik bedoel natuurlijk 'Wat moet ik me voorstellen bij HET vak 'Forensic Science'?' ;p

  • 24 September 2012 - 20:13

    Marlies:

    Goed om te horen dat je het nu naar je zin hebt!
    Groeten, Marlies

  • 24 September 2012 - 22:38

    Ineke Van Der Eng:

    Lieve Ronja, Je schrijft positief en dat is fijn. Niet leuk voor je om bij zo'n 1e gastgezin te komen.
    Ik snap niet hoe die door een screeningtest komen, maar kennelijk steekt het daar allemaal niet zo nauw. Van je vader ondertussen al gehoord dat je het nu beter getroffen hebt.
    We hopen voor je dat dat zo mag blijven, want je moet wel kunnen genieten van alles en dan is een goede "thuisbasis" wel nodig.
    Wij hebben ondertussen een invitatietennistoernooi achter de rug met Eefke, Petra en je vader, lekker mee geslagen en gewonnen.
    Ook Opa's 95e verjaardag gevierd dat was ook een mooi feestje met lekker chinees en een lunch voor de andere genodigden met een heerlijke salade van jouw werkadres, dus het lukt daar ook zonder jou! daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Ik heb het ondertussen druk met het lezen van reisverslagen, de dochter van mijn baas zit in Australie, het overbuurmeisje in Lissabon en jij dus in Amerika.
    Leuk hoor al die verhalen, waarbij vooral feesten en ontmoetingen met allerlei nationaliteiten
    op de voorgrond staan.
    Hou je haaks en geniet van dit jaar, voor je het weet is het weer om!
    Groet ook van Bert,
    Ineke

  • 29 September 2012 - 21:57

    Mamma:

    Hej älsklingen min,
    Vad härligt att läsa om ditt "nya" liv i Michigan och att du trivs så bra nu.
    Tycker du är otroligt duktig och jag är väldigt stolt över att du är så positiv fast du hade än jobbig start.
    Det är så roligt att läsa om allt du är med om.
    Jag kan riktigt se dig framför mig när jag läser, hihi.

    Vad mysigt att du och dina kompisar har ett fika stället som ni kan träffas på.
    Gå ut och äta frukost i USA är något av det bästa jag vet!
    Snälla snälla Ronja du kan väl skicka lite kort. Jag är så nyfiken på hur du ser ut i din homecoming dress och exstension.

    Pussar och kramar fulla med kärlek,
    mamma

  • 30 September 2012 - 18:21

    Sandra:

    Hoi Ronja, leuk verslag, en lange leve skype, kan je net je ouders, zus en vrienden praten, blij voor je dat je nu leuk gezin hebt! Tot je volgend verslag Jonas en Sandra. Ps ook jij nog gefeliciteerd met je moeder

  • 30 September 2012 - 22:00

    Shel:

    Ronsterrrrr!! Vet leuk om te lezen hoe je het hebt in America, super dat je het nu wel leukt hebt!Gelukkig kon je overgeplaatst worden :) Waar zijn de miljoenen pictures?? Je had voor je engelse presentatie vet hoog, dat kan je echt wel! Iig succes ron ik spreek je wel weer.op whatsapp & wij moeten ook gaan skypen binnekort x

  • 30 September 2012 - 22:00

    Shel:

    Ronsterrrrr!! Vet leuk om te lezen hoe je het hebt in America, super dat je het nu wel leukt hebt!Gelukkig kon je overgeplaatst worden :) Waar zijn de miljoenen pictures?? Je had voor je engelse presentatie vet hoog, dat kan je echt wel! Iig succes ron ik spreek je wel weer.op whatsapp & wij moeten ook gaan skypen binnekort x

  • 01 Oktober 2012 - 19:12

    Je Zus:

    hahaha oh ronnie weet precies wat je bedoelt met Americans love their pictures taken! Wat een drama he urenlang poseren en foto's maken. Ik heb natuurlijk gister al veel meer gehoord want we gingen gezellie skypen <3 maaar ik wil zoooo graag foto's van je zien van homecoming!! ik ben zo nieuwsgierig!! Was je eigenlijk de andere dagen van spirit week ook nog verkleed gegaan of niet? Halloween komt er ook aan binnekort he, vet leuk! Tenminste, ik vond dat heel leuk haha. Als ik je blogs lees heb ik zooo'n zin om ook weer in Amerika te zijn als exchange student, mis die tijden nu echt! Gelukkig kan jij er nu weer voor de volle 100% van genieten omdat je wegbent bij die monsters!
    Wat een schooltijden trouwens he, ik had gehoopt voor jou dat jou tijden iets anders zouden zijn dan de tijden die ik toen had, maar niet dus arme jij haha :( Zullen we woensdag skypen trouwens?
    KUSJESSSSSSSSS, ik ben trots op je!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronja

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Ghana :)

31 Juli 2012 - 01 Juli 2013

My high school dream year !

Landen bezocht: