Well I was sitting, waiting, wishing. - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu Well I was sitting, waiting, wishing. - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Ronja Kuijs - WaarBenJij.nu

Well I was sitting, waiting, wishing.

Door: Ronja Kuijs

Blijf op de hoogte en volg Ronja

02 Januari 2012 | Nederland, Castricum

Hai !

Hier zit ik dan, zoals de titel al vermeld waiting & wishing. Ik heb de hele middag verhalen van andere mensen gelezen waardoor ik nu al helemaal niet kan wachten om alles zelf mee te maken.
Het is dan toch een beetje een teleurstelling om in Nederland te zijn, kijkend naar mijn stapel huiswerk..


Maar goed, ik zal eerst maar vertellen hoe alles is gegaan, en wat ik nou precies ga doen, ook voor mensen die mij niet kennen en hier toevallig op komen (:

Al sinds mijn 12e ongeveer wil ik heel graag een high school year doen in Amerika. Nu ik (eindelijk) in mijn examenjaar zit kan deze droom werkenlijkheid worden! Afgelopen zomer ging ik folders bestellen van elke organisatie die ik maar kon vinden. EF en STS vielen sowieso al af en uiteindelijk heb ik voor INTO gekozen omdat ze heel aardig overkwamen in het boekje, en het is wat kleiner en persoonlijker, wat ik heel fijn vind. De prijs was gelukkig ook wat lager en je kreeg 300 euro korting als je je voor december had aangemeld. Oh en het was maar 350 euro voor het voorbereidingskamp in New York, even gespaard en nu kan ik daar ook heen :D:D

Nadat ik even met mamma had overlegd ging ik een kennismakings gesprek aanvragen, en het duurde 1000 jaar voordat ik eindelijk antwoord kreeg. (oke oke, anderhalve week) Mamma en ik samen naar Amsterdam en nadat we eerst waren verdwaald was het toch gelukt. Het meisje met wie ik een gesprek had was heel aardig en we praatte gewoon gezellig en kreeg ontzettend veel vragen.. Opeens moest ik in het engels het gesprek voortzetten maar dat was een makkie gelukkig ! Na een paar dagen had ik een brief gekregen dat ik was geaccepteerd bij hun organisatie en konden alle formulieren ingevuld worden. Langs me engelse leraar op school die hele leuke en lieve dingen over me had geschreven. Zelf moest ik ook nog een brief aan mijn toekomstige host family geschreven en nog veel meer. Het was nog een heel gedoe. Ook moest ik 3 hepatitus B prikken krijgen, al 2 gehad en ze deden behoorlijk pijn maar ach. In oktober was alles dus opgestuurd en was het rustig. De meeste exchange students krijgen pas in juni te horen waar je wordt geplaatst en je vertrekdatum enzo dus dat wordt waarschijnlijk nog even wachten voor me.. maar zoals mamma altijd zegt: Dom som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. (zweeds spreekwoord, degene die op iets moois wacht, wacht nooit te lang).
In april sluiten bij INTO alle aanmeldingen dus dan krijgen alle deelnemers een lijst met iedereen die meegaat. Ik heb daar erg veel zin in want het lijkt me heel leuk om met andere te praten die ook gaan. & dan leer ik er alvast een paar kennen voor het voorbereidingskamp in juni, in Soest.

Het begint nu allemaal wel dichterbij te komen, vooral nu met alle feestdagen die zijn geweest. Ik dacht toch beetje van hm hoe zal dit volgend jaar voor me zijn..

Ik ga nu maar verder aan me stapel schoolwerk, ik moet wel slagen natuurlijk. Ik kan namelijk niet wachten om van het JPT verlost te zijn. Me blog is langer geworden dan verwacht en ik weet dat het ook heel vroeg is om al te beginnen, maar het is ook voor mezelf dat ik het vanaf het begin tot het einde kan teruglezen !

xoxo

  • 02 Januari 2012 - 18:07

    Veerle:

    Superleuk ron !
    gelukkig ben je nu nog wel even hier haha.
    xxx

  • 05 Januari 2012 - 18:09

    Kirsten:

    MOOOOOOI RON!
    Je bent een echte schrijver haha. en inderdaad gelukkig ben je nog even hier ! :)
    xxxxx

  • 06 Januari 2012 - 11:05

    Je Zus :D:

    wat schrijf je leuk sponsje! heb er heel erg veel zin in voor je maar ik ga je natuurlijk wel heel erg missen. Gelukkig heb ik het al meegemaakt en zit ik boordevol tips en ik weet zeker dat je de tijd van je leven gaat krijgen en hopelijk loopt het begin voor jou wat vlotter dan dat het voor mij ging. Als jij dan toch een vervelend begin krijgt ben ik er altijd voor je om mee te praten ookal zit ik dan aan de andere kant van de wereld. Je bent zo´n leuk mens en je bent een doorzetter dus het gaat helemaal goed komen met jou daar! XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronja

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine

Actief sinds 24 Okt. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13619

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Vrijwilligerswerk in Ghana :)

31 Juli 2012 - 01 Juli 2013

My high school dream year !

Landen bezocht: